tisdag 9 maj 2017

Inspiration till skrivande

 Precis som många (alla?) som skriver så får jag ibland frågan vart jag får allt ifrån. Det enskla svaret, mitt huvud. Allt finns där inne, ibland fint sorterat i fina små boxar till olika historier och ibland bara i en enda stor röra. Men sedan kommer det tillfällen där man faktiskt behöver lite inspiration utifrån. Kanske från bilder, eller videos, eller en helt annan bok där en liten mening kan ge en idé till en helt ny del av din bok.

Här är en video som jag brukade titta på innan. Den har egentligen ingenting med mitt manus att göra, men den lyckades alltid att sätta igång min hjärna.


erna är en väldigt duktig dansgrupp och de har flera bra videos.

För bilder vänder jag mig alltid till Pinterest, finns det något bättre ställe att hitta bilder på? Inte ens en google image sök får upp så mycket inspiration som man kan hitta på Pinterest.



Så sjukt snygga bilder!

Vart brukar ni få er inspiration ifrån?

2 kommentarer: