tisdag 6 juni 2017

Mamman och den lilla draken

Namn: Mamman och den lilla draken av Sofi Poulsen
Serie: ------
Språk: Svenska
Sidor: 34
Förlag: Sofi Poulsen Förlag, egenutgivning
Rec-ex: Ja

Handling:
Mamman och den lilla draken handlar om en helt vanlig morgon då mamman och den lilla draken ska komma iväg hemifrån för att ta sig till förskola och jobbet. Det tråkas och fnittras om vartannat och mamman vet inte vad hon har att vänta sig just den här morgonen. Ska lilla draken vara på bra eller dåligt humör, eller kanske både och?

Omdöme:
Precis som Sofis andra böcker är Mamman och den lilla draken lättläst och enkel att följa med i. Boken rör ett enkelt ämne, men jag tror att både de vuxna som läser och barnen som lyssnar kan känna igen sig i den. Ibland så går det helt enkelt inte så enkelt som man hoppas att bara ta sig till förskolan.

Bilderna är mysiga och har många detaljer som man kan sitta och prata om tillsammans med barnen när man läser. Den lilla draken går från att vara glad till sur för att sedan bli glad igen, på bara minuter och mamman har sina små knep för att få det som hon vill ha det i slutändan.

Det är en bra bok som jag tror kommer ge många mysiga familjestunder. Jag skulle rekomendera boken för de som har barn som går på förskolan, men även för de som har barn som själva precis har börjat läsa.

Boken har release i Juli och kan köpas via sofipoulsen.se eller i utvalda butiker.


================================================================

Läs mer om mig under fliken "Om mig" och lämna gärna en kommentar!
Följ även bloggen på instagram, @elinasbokliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar