söndag 17 september 2017

Serier jag missat

När man läser mycket böcker så inser man en sak, man kommer ALDRIG att hinna läsa alla böcker som man vill! Tyvärr! Det finns så många som verkar bra och så många som man får tips om att det helt enkelt är omöjligt att hinna med alla!

Så, nu när jag har börjat lyssna på ljudbok till coh från jobbet så tänkte jag att jag skulle försöka lyssna på de där serierna som "alla" redan har läst och älskat, men som jag har missat.

Först ut var The Selection av Kiera Cass. Jag har lyssnat på de tre böckerna som finns på svenska och får se om jag fortsätter på engelska nu eller om jag väntar på att de svenska ska komma ut.

De här serierna är jag intresserad av i höst:

  • Red Queen av Victoria Aveyard
  • Aska och Eld av Sabaa Tahir
  • De Utvalda av Kristin Cashore
  • Olympens Hjältar av Rick Riordan
  • En sekund i taget av Sofia Nordin
  • Idijärvi-trilogin av Charlotte Cederluns


Sedan är jag även sugen på de här fristående böckerna:

  • Boktjuven av Markus Zusak
  • Ödesgudinnan på salong d'Amor av Anna Jansson
  • Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan


Så här ser min lilla lyssningsplanering ut för hösten. Har du några andra förslag på vad jag verkligen måste lyssna på? Ha en fortsatt trevlig helg!


6 kommentarer:

  1. Visst är det en hemsk tanke att man aldrig kommer hinna läsa allt man vill!

    Sabaa Tahirs böcker är ett måste! Jag har än så länge bara läst första boken, men jag tyckte väldigt mycket om den. Och boktjuven. En sån där bok som alla älskar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte så kul när man får de känslorna. Jag vill ju hinna med att läsa allt som jag tycker verkar intressant! :D

      hehe ja, men då är det ju bra att jag har lagt till böckerna på listan nu då :) Jag ska sätta mig ikväll och bestämma vilken bok/serie som jag ska börja med nästa vecka. :)

      Radera
  2. Försöker att inte tänka på att man aldrig kommer hinna läsa allt man vill :) Är också nyfiken på några av serierna du nämner, bland annat De utvalda och Idijärvi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe det är nog en bra taktik ;) Jag har lyssnat på första boken i Idijärvi och gillade den :)

      Radera
  3. De Utvalda är absolut en av mina favoritserier, helt GALET vad bra den var!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ååhh, det låter ju verkligen positivt! :D

      Radera