onsdag 6 september 2017

The Hammer of Thor

Varning för spoilers om tidigare delar!

Namn: The Hammer of Thor av Rick Riordan
Serie: Magnus Chase and the Gods of Asgard #2
Språk: Engelska
Sidor: 480
Förlag: Disney-Hyperion
Rec-ex: Nej

Handling:
Thor's hammer is missing again. The thunder god has a disturbing habit of misplacing his weapon--the mightiest force in the Nine Worlds. But this time the hammer isn't just lost, it has fallen into enemy hands. If Magnus Chase and his friends can't retrieve the hammer quickly, the mortal worlds will be defenseless against an onslaught of giants. Ragnarok will begin. The Nine Worlds will burn. Unfortunately, the only person who can broker a deal for the hammer's return is the gods' worst enemy, Loki--and the price he wants is very high.

Omdöme:
Den här boken läste jag på engelska för att jag helt enkelt inte orkade vänta på att den svenska kom ut! Vårt lokala bibliotek är riktigt nice ibland..

Det var mer fart i den här än den första boken tycker jag. Magnus vet vem han är och även om han fortfarande inte är helt van vid det så har han börjat anpassa sig. Det kommer in lite nya karaktärer också och jag gillar dem. Jag menar Otis, hur kan man inte bara vilja krama om den lilla stackarn? Även om man ibland känner att han förtjänar det också...

Boken var skriven i samma stil som den första och självklart så älskade jag den här också! Riordan är helt enkelt en författare som verkligen passar mig.

Den här boken rekommenderas till alla som läst första boken och har du inte läst första så gör det nu så att du kan läsa den här sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar