onsdag 18 oktober 2017

Mulleboken och Min Hästs bästa

Namn: Mulleboken - De bästa serierna från åren 2000-2001 av Lena Furberg
Språk: Svenska
Sidor: 66
Rec-ex: Nej

Handling
Lena Furbergs "Mulle" är en av de mest populära serierna i tidningen Min Häst. Nu är de bästa serierna från åren 2000-2001 samlade i en alldeles egen bok!

Omdöme
Åååhh älskade Mulle! Jag blir bara så glad av att åter igen få läsa om Mulle och hans äventyr. Jag tror att jag, som så många andra, älskade att läsa Min Häst och få komma till de små bitarna med den bångstyriga lilla hästen i. Han var så busig och även om han var fruktansvärt jobbig så älskade hans ryttare honom.

Enkelt sagt var det bara superkul att få läsa serierna och även jag läste mest innan 2000 och inte kände igen några av historierna så uppskattade jag dem verkligen.



Namn: Min Hästs bästa - Volym 1 av Lena Furberg
Språk: Svenska
Sidor: 142
Rec-ex: Nej

Handling
1978 började Lena teckna långserier i tidningen och genom åren har det blivit ett otal härliga, sorgliga och spännande hästserier. Nu samlas Lenas bästa långserier och först ut blir de bästa serien från hennes tidiga år, från 1979-84. Klassiker som bland annat Pärla, Solöga och Min vän Gråben har färglagts på nytt och till glädje för både gamla och nya fans.

Omdöme
Precis som med Mulle så var det fantastiskt roligt att få läsa Min Häst igen. Dock här så är det serier som kom ut innan jag ens var född, men jag ville ändå börja med vol 1. Lenas serier är bra och engagerande, och förvånansvärt sorgliga. Det var flera av dem som faktiskt inte alls hade ett direkt lyckligt slut. Jag tror jag har blivit lite bortskämd av alla hästböcker där allt alltid löser sig till slut.

Alla som någon gång har gillat Min Häst borde verkligen ta och läsa de här samlingsvolymerna, det är verkligen mysigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar