torsdag 14 december 2017

Goodreads Choice Awards Winners 2017


Yeay!! Nu är vinnarna framröstade och om du minns från det här inlägget, så har jag utmanat mig själv att jag ska läsa vinnarna i de 4 kategorierna Fantasy, Science Fiction, Young Adult Fiction och Young Adult Fantasy.

Vinnarna i de kategorierna blev:

Fantasy

Fantastic Beasts and Where to find them, the original screenplay av J.K.Rowling

Science Fiction


Artemis av Andy Weir

Young Adult Fiction


The Hate U Give av Angie Thomas


Young Adult Fantasy


A Court of Wings and Ruin av Sarah J. Maas

Det ska bli väldigt roligt att läsa vinnarna! Men, jag kommer tyvärr att bryta lite mot mina egna regler. Artemis och The hate u give ska jag absolut läsa, men de andra två kommer jag att ändra lite på.

När det kommer till Fantastic Beasts så vill jag helt enkelt inte läsa ett manus. Jag har sett filmen och har inte alls någon lust till att läsa manuset då jag inte tror att det kommer att ge något mer. Den boken kommer därför att ersättas med nummer 2 i den kategorin: 

Norse Mythology av Neil Gaiman

Och när det kommer till A Court of Wings and Ruin så är det #3 i en serie, så därför tänkte jag att det är mer logiskt att läsa #1 i den serien istället. 

A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas

Har du läst någon av dem? Är det någon av dem som jag borde börja med när de väl kommer?

Sedan så tycker jag att det var väldigt roligt också att se vinnaren i kategorin Best middle grade & children's.

The Ship of the Dead av Rick Riordan

Som ett stort fan av Rick Riordan så ligger redan #3 i serien om Magnus Chase på min lista över böcker som ska läsas så snart jag har möjlighet! Nu har jag bara ytterligare en anledning att prioritera den!

Är det någon som du vill läsa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar