fredag 2 mars 2018

Helgfrågan v.9

Nu är det helg igen och dags för en ny helgfråga från Mia! Den här veckan är det något som verkligen passar mig!

Vilken bok som blir film 2018 ser du framemot?

(annars kan du tipsa om en bok som blivit en bra film)

Mia skriver att hon gärna skulle vilja se Ready Player One av Ernest Cline. Det är en film som jag också väldigt gärna vill se, men jag är lite rädd för den då jag läst boken och redan i trailern ser massor av saker som inte stämmer överens med den. Så, vi får se. Troligtvis kommer jag att se filmen och sen var bitter över hur de har gjort den.

Då jag redan sett Maze Runner: The Death Cure och inte gillade den, så väljer jag istället att tipsa om Niceville (The Help) av Kathryn Stockett. Det är både en bra film och en bra bok!




Bonusfråga: Hur ser ditt skrivbord ut, eller där du sitter och bloggar?

Ojoj, det ska vi INTE ta kort på. Just ikväll sitter jag vid sambons dator i vardagsrummet, då vi glömde fönstret öppet i sovrummet och man skulle behöva vara en isbjörn för att sitta där inne nu.

Annars så har jag ett hörnskrivbord med alldeles för mycket saker på. Det är min stationära dator med skärm och tillbehör. Sedan är det min trasiga laptop som ännu inte blivit rensad så jag kan slänga den. Två stycken dokumenthållare med tidningen Skriva och x antal anteckningsböcker, räkningar och viktiga papper. Helt enkelt, jag borde verkligen rensa ut! haha




7 kommentarer:

  1. Niceville är fin film, läste inte färdigt boken.

    SvaraRadera
  2. Niceville har jag både läst boken och sett filmen. Lägg gärna din länk där deet står add link så hittar fler ditt inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag såg ingen sån :( letade den här gången!

      Radera
    2. Nu hittade jag det!! :D Så nu vet jag hur jag ska göra nästa gång! :D

      Radera
  3. Niceville är riktigt bra, både som bok och film. Ovanligt nog :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du också tycker det! :D

      Radera