måndag 12 mars 2018

Lyssnaruppdatering

I början av hösten så skrev jag ett inlägg om vilka böcker som jag skulle lyssna på då jag börjat lyssna på ljudbok till och från jobbet. Så idag tänkte jag att jag skulle göra en liten utvärdering eftersom det gått 6 mån sedan dess!

  • Red Queen av Victoria Aveyard
  • Olympens Hjältar av Rick Riordan, fanns bara att läsa, vilket då inte funkar när jag kör bil
  • Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan
  • Aska och Eld av Sabaa Tahir
  • De Utvalda av Kristin Cashore
  • En sekund i taget av Sofia Nordin
  • Idijärvi-trilogin av Charlotte Cederluns
  • Boktjuven av Markus Zusak
  • Ödesgudinnan på salong d'Amor av Anna Jansson


1/5 serier och 1/3 fristående. Och det ska väl tilläggas här att jag inte lyssnat på någon av de serier som faktiskt rekommenderades i kommentarerna. Dåligt av mig! Vad har jag då lyssnat på istället för de som jag tänkte mig i höstas?
  • The Selection av Kiera Cass, lyssnade klart på engelska
  • Sköldpaddor hela vägen ner av John Green
  • Let it snow av Maureen Johnson, John Green och Lauren Myracle
  • Ready Player One av Ernest Cline
  • The Prey of Gods av Nicky Drayden
  • Sleeping Giants (Sleeping Giants #1) av Sylvain Neuvel
  • Waking Gods (Sleeping Giants #2) av Sylvain Neuvel
  • Stjärndamm av Lars Wilderäng
  • The Sip of the Dead (Magnus Chase #3) av Rick Riordan, PÅGÅENDE
Det har ändå sammanlagt blivit 16 böcker sedan jag fick BookBeat, som jag troligtvis aldrig skulle ha fått ta del av annars. Det känner jag ändå är lite av en seger. Det har varit några väldigt bra böcker, några böcker som varit sådär och någon enstaka bok som jag undrat varför jag ens fortsätter att lyssna på. 

Jag har definitivt insett att ljudböcker är något för mig och jag kommer att fortsätta med det så länge som jag pendlar till och från jobbet! Det är ändå fantastiskt att jag kan fortsätta ta del av underbara historier när jag gör något så monotont som att köra bil till min dagliga sysselsättning.

Lyssnar du på ljudböcker? Varför/varför inte? 


2 kommentarer:

  1. Jag har så svårt att koncentrera mig så jag skulle inte kunna lyssna på en bok :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. mmm, jag ligger ju aldrig rakt upp och ner och lyssnar, utan lyssnar oftast när jag kör bil. Men även typ om jag diskar. Tillfällen då jag kan behöva lite underhållning.

      Radera